i2CAT participa en unes jornades d’inspiració per a futurs líders climàtics d’Espanya presentant el projecte P.R.I.N.G.O

23/05/2023

Des del departament d’Investigació i Innovació en Ciberseguretat i Blockchain es va proposar presentar el projecte tecnològic P.R.I.N.G.O en aquestes jornades organitzades per HP i Plant-for-the-Planet, ja que utilitza la tecnologia Blockchain i els videojocs per a contribuir en la lluita contra l’emergència climàtica. Se celebraran dues sessions de sostenibilitat amb tallers en dos instituts de Barcelona. 

L’objectiu dels tallers és el d’ensenyar les potencialitats que ofereix l’ús i l’aplicació de les noves tecnologies per a transformar i millorar les relacions entre les persones i el medi ambient, proporcionant un enfocament pràctic i transformador de l’ús de la tecnologia, estimulant el pensament crític i les capacitats per a resoldre problemes, així com despertant el pensament científic dels estudiants per a incorporar valors ètics i generar un impacte en la societat.

Es proposarà un taller dinàmic i 100% interactiu que consistirà a resoldre un repte amb una solució. El repte està centrat a millorar el finançament i la conservació dels béns públics comuns (boscos, vida silvestre, canvi climàtic, igualtat social…), i aquí entrarà en joc la plataforma P.R.I.N.G.O (Private Incentives for Common Goods), pensada per a dissenyar noves economies on els incentius privats estan alineats amb els objectius de les ONGs, i que proporciona una solució mitjançant l’ús de cartes col·leccionables digitals (NFTs) i el seu ús en videojocs. A través d’una història gamificada, s’explicarà als estudiants com es resolen els reptes en el món real, interaccionant des del món virtual. Si les accions estan alineades amb les necessitats del bé comú i reporten un retorn a la societat, es premia el seu comportament.

Els alumnes podran veure la plataforma i interactuar amb ella de manera grupal i supervisada, per tal de conèixer les aplicacions perquè els usuaris interactuïn. Es navegarà també pel metavers del projecte, per una sala del museu P.R.I.N.G.O i viure l’experiència de moure’s pel metavers. D’aquesta manera, els alumnes tindran la possibilitat de conèixer l’impacte i entendre les oportunitats que es generen quan s’integren diferents tecnologies.

Els tallers es realitzaran el pròxim 25 de maig a l’Institut Salvador Espriu i el 29 de maig a La Mina, com a accions pertanyents al laboratori de Blockchain recentment presentat a i2CAT.